2015年2月1日日曜日

ETS And Reversals Discussion Forum で見かけた記事について⑥-3

この記事は ETS And Reversals Discussion Forum で見かけた記事について⑥-2 からの続きです。

「ETS And Reversals Discussion Forum で見かけた記事について」は【リバーサル手術について】のページにまとめて置いてあります。


Author: avocawest
#22
2006.08.11
Title: Re: to soda
hi soda.

thanks for your quick/kind response.
すぐに返信くれて、とても親切な返事で、ありがとうございます。

I see. i m very glad that you havent had the breakfast incident occur after that.
そうなんですね。その朝食での出来事がそれ以降起きていないと聞けて良かったです。

im also glad the pain in the chest area was not that severe.
胸の痛みもそこまで深刻ではないというのも聞けて良かったです。

However i am concerened of the numbness you had post-reversal. as it had been almost a full month after??, and you still have numbness in the right upper arm?
how does that feel? you dont feel anything even when you pinch it? how strong is that ? perhaps it depends on the individual. is it something everyone goes through??!
しかし、私はリバーサル後に起きているという痺れに関心があります。だいたい一ヶ月経った時??あなたは今もまだ右の上腕部に痺れがあるのですか?
どんな感じでしょうか?つねったりした時も何も感じないでしょうか?どんな強さにしても?
ひょっとすると個人に依存してるかもしれないけど、全員に何かしら起きるのでしょうか?

i ve read one article on one person who had to go to the hospital after he got bck home because some blod clots got into his lungs (he said this situation is critical) and how he had some sever chest pains draining? it? etc. and it scared me.
帰国した後で病院に行ったという人の記事を読みました。それは肺に血栓があったというものでした(彼はその状況はとても危機的なものだったとも言っていた)、彼はどのように胸の痛みを取り除いた?それのこと?それとも違う?不安になりました。

one last question.
would you do this surgery again had you known the consequences/outcomes of it up to this date?
最後の質問です。
もし手術を受けるまでにそのような結果・成果を知っていたら、あなたはこの手術を再び受けると思いますか?


Author: Soda
#23
2006.08.12
Title: Re: to soda
Avoca,
avocawest さん。

The numbness in my right upper arm (back side) is almost completely gone now. I can very much feel the back of my upper arm when I pinch it.
I just did. It hurts. I don't know if any others experience this. I think that I have seen it mentioned in another "reversal" story.
私の右腕上腕部の痺れというのは(後ろ側になるのですが)今ではほとんど完全になくなっています。つねってみると上腕部の裏側もとてもはっきりと感じ取ることができます。

It hurt when I coughed after surgery. I made the last entry about coughing the 19th of June.. "Coughed and that hurt a bit in the chest."
This problem is gone now.
手術のあと、咳をすると痛みがありました。6月19日に咳について最後書きました。「咳をして、そして胸に少しの痛みがあった」
この問題は今はもうなくなっています。

"would you do this surgery again..?". Probably yes. Not so much because it has helped much (yet) but more because of my desperation for any relief.
「再びこの手術を受けたいですか?」についてですが、恐らく Yes です。手術が大きく助けてくれたからというのではなくて(まだ現時点では)、何とかして救いが欲しいのだけどそこに立ちはだかる私の絶望がその理由です。

A not so fresh last observation: currently my left arm pit is odour free. The right arm pit smells of sweat. Besides the obvious benefit of only having to use half as much deodorant as before I hope that my left and right upper body will align eventually.
それほど目新しことではないですが、最後の経過観察です。現在の私の左の脇はにおいがないです。右の脇の下は汗の臭いがします。以前の半分のデオドラントの使用量になったというはっきりした利点があったのに加えて、上半身の左右差についても結果として整ってくれるんじゃないかという期待もしています。

take care.

/soda

9年前に書かれたものですが、Soda さんのコメントはここで最後になっています。

Author: Pangola
#24
2006.08.13
Title: Re: ETS reversal experience, maybe of interest to some
How do you all know for sure that all your clips were removed?
あなたはすべてのクリップが取り除かれたことをどのように知っていますか?

They don't just put 2 clips in you, sometimes they put as many as 6 or 8.
彼らはたった2つのクリップをあなたにしたのではなくて、時に彼らは6つとか8つのクリップをします。

They are very difficult to remove and sometimes it is just easier to leave some behind.
それらは取り除くのがとても難しく、ときには後ろに残してしまうことの方が簡単です。

Some of these ETS Doctors don't even know themselves how many they are trying to fish out. Why do you beleive them now if they have lied to you before? Don't be so gullible!
こういったETSの医者の中には自分自身いったいいくつのクリップを取り出すのかを知りもしない人がいる。以前にもあなたにウソを言ったなら、なぜあなたはそんな人を今も信じるのですか?そんなにだまされやすくなってはいけないよ。

ここから先何人もの人が Soda さんに宛ててアップデート情報を、近況を書いてくれと書き込みされてます。

Soda からの返事はなくて、その代わり別の人のリバーサルを受けたって人の書き込みが出てきます。

Author: MENDESB
#30
2012.02.16
Title: Reversal done in 2005
I had my ets done in december 2001 in Brazil and I moved to New England in january 2003 looking for a colder climate since I had my t2 t3 and t4 cutted.
私はブラジルで2001年12月に ETS を受けました。そして私は 2003年1月にアメリカのニューイングランド地方に移住しました。T2、T3、T4を切除していたこともあり、涼しい気候を求めてです。

Dr Reisfeld performed my reversal in january 13,2005 and i didnt have any improvement at all.
Dr. Reisfeld は 2005年1月に私にリバーサル手術をしました。しかし、全く改善は見られなかった。


Author: figureskater
#31
2012.03.14
Title: etsreversal
Mendesb,
Mendesb さん

 I am having my clips removed in a month, after having them in for 4 years.
私は今月クリップ削除をしました。付けたのは4年前です。

Did you have your clips removed or the nerve graft?
あなたはクリップを削除したのですか、それとも神経移植でしたか?

You haven't experienced any relief from CS since the reversal- the effects can take months to appear since the nerves need to regenerate.
神経は再生をする必要があるからリバーサル手術の効果は数ヶ月かかってから現れることもありうるけど、あなたは代償性発汗が和らぐ経験をまったくしていないのですね。


Author: figureskater
#32
2012.03.14
Title: clips out
I also have a question, does anyone know of the longest time one has gone before getting the clips removed and seeing some sort of improvement in CS?
またあとひとつ質問があります。クリップの削除をして代償性発汗の何らかの改善が見られる前にどれほどの時間がかかるのか、誰か知っている人はいますか?

 I want to get my clips removed and I don't really care about the other CS in areas of my body EXCEPT my groin.
私はクリップを取り除きたい、股の部分だけを除いては、私の体の他の場所の代償性発汗については気にしていない。

It is super embarrassing and a pain to deal with/try and cover up. Has anyone who has had their clips removed feel they have a had a decrease in groin sweating post-removal? Any replies are greatly appreciated!!
その汗はものすごく悩ませています。それを何とかしようとして、覆い隠したりするのがとても苦痛です。誰かクリップを取り除いて、そして削除後に股の汗が減ったという人はいないでしょうか?回答してくれる人がいたら、すごく感謝します!!


Author: MENDESB
#33
2013.10.6
it has been 6 years after the reversal... it doesn't work at all.
リバーサルを受けて6年経った。しかし全く効果を得ていない。。。


このスレッドの内容はここまでとなっています。

海外の掲示板でどんなことが書かれているのか、っていうと、だいたいこういった形で議論されているんじゃないかと思います。

リバーサル手術を受けて効果を得ていると発言する人もいる一方で、全く効果が得られてないという人もいます。
私は効果を得ていて元の体に戻りつつあるところにいるとはっきりといいきることができますが、全ての人が同じように感じているかというとそうじゃないと思ってます。

リバーサル手術受けることを考えている人に対してはさらに悩ませる内容になるかもしれないですが、これが現状であり、リバーサル手術の限界なんじゃないかとも考えています。
だからこそ、ご自身でどうするかを、後悔のないように、決めてくださいね。

では。

まるとん

リバーサル手術について書いた記事の一覧 に戻る

0 件のコメント:

コメントを投稿